Fredag 28 juni 2019

Fredag.
 
Kvällsljummet.
 
Hej.
 
Nej vad säger jag. Jag kan ju inte börja med ett simpelt hej såhär 10 år senare.
 
Jag har kommit i stämning med ett glas vin och lite Sinatra i bakgrunden. Jag blev inspirerad och vips så hade jag loggat in på min tonårsblogg igen. Nu är jag vuxen och har 100 % koll på tillvaron. Jag bor i en villa på Lidingö med några barn under armen och en kyckling i ugnen. Nej, sannolikt skämt åsido. Jag känner mig fortfarande lite som en tonåring. Jag är busig och jag kan få raseriutbrott för småsaker. Ja, så kan det gå, när haspen är på. Konstigt uttryck egentligen. När haspen är på bör ju inget oförutsett ske. Det låter som om haspen snarare bör förhindra eventuella utsvängningar än tvärtom.
 
Ursäkta. Jag kom av mig lite. Jag hade liksom ingen poäng när jag började skriva, plötsligt hände det bara. Varsågod triss, ni kan betala mig senare (insert advertisement and a huge paycheck here).
 
Har ni tänkt på hur mäktigt det är att skriva? Man kan få ut en jädrans massa ord utan att slösa på rösten. Den behöver man ju sedan när man ska skrika på de som svarat med onödigt tråkiga kommentarer.
 
Var var jag nu?
 
Just det. Hej.
 
Ja.. Och vart var jag påväg efter hej? Jaha då ska vi se, dags att improvisera. "Till skillnad från det du gjort de senaste 50 sekunderna när du skrivit ovanstående då menar du?"
 
Eh ja. Okej. You got me.
 
Jag har ingen aning om vad jag skriver eller vart jag tänkt att det här charter-planet ska landa. Men lova mig att klappa händerna och gratulera mig när vi väl gör det, tack.
 
Cockpit. Nej vad säger jag. Pitbull. Bull.. Tjur. Tjurig. Ääääääsch, nu lägger jag ned. Det är dags att sova.
 
Skoja.
 
Sova har jag slutat med.
 
Skoja igen.
 
Det skulle jag aldrig göra.
 
Sluta sova alltså. Skoja skulle jag aldrig göra heller för den delen. Fy vad oförskämt det vore.
 
Hurrni, det är dags att styra upp den här texten och få ordning på livet.
Jag tar mig ett glas till för nuu jäklar kommer refrängen NEEEW YOOOORK
 
Vi hörs!
 
Troligtvis ganska snart.
 
Om inte så beror det på att jag skrev bara för att jag hade jästa fot-trampade druvor i kroppen.
 
Huruvida det var fallet eller inte återstår att se.
 
Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0